+420 549 413 175 sokol@sokoltisnov.cz

Cvičení pro všechny

Cvičení pro rodiče s dětmi

Společné cvičení rodičů nebo prarodičů s malými dětmi je ideální aktivitou, při které spolu rodiče a děti tráví společný čas. Děti si navíc postupně zvykají na své vrstevníky a cizí prostředí. K dětem přistupujeme citlivě, volíme takovou náročnost, aby děti vše zvládly a měly pocit úspěchu.

Věková kategorie:

cvičení je vhodné pro děti přibližně od dvou let

Obsah lekcí:

  • podpora pohybového vývoje – speciálně vybrané cviky dle předcvičující lektorky
  • stimulující cvičební pomůcky – během lekce používáme velké množství pomůcek, které motivují děti k pohybu, rozvíjejí jemnou motoriku, vnímání barev, tvarů apod.
  • podpora spontánního pohybu – v každé lekci postavíme dětem společně pestrou překážkovou dráhu, kterou s nadšením zdolávají a rozvíjejí své aktuální dovednosti.
  • rozvoj řeči, vnímání rytmu – cvičení doprovází básničky a písničky. Děti si jich mnoho zapamatují a cvičení v jejich rytmu je baví. Rozvoj řeči a pohybových dovedností spolu úzce souvisí, proto básničky s napodobováním zařazujeme do každé lekce cvičení rodičů s dětmi. Řeč, pohyb a rytmus jsou v nich ideálně propojeny a rozvíjejí děti po všech stránkách

Kontaktní osoby:

Lenka Floriánová – lenka.florianova@seznam.cz
Irena Pálková – palkova.irena@seznam.cz

Termín lekce:

čtvrtek 17:00–18:00

Nejmladší žactvo

Cvičební lekce je určena pro holky i kluky. Učíme je především základy gymnastiky, jejíž cílem je všestranný pohybový rozvoj a koordinace těla. Učí se tak všeobecné zdatnosti a sportovní výkonnosti.  Všestranné cvičení dále doplňujeme o základy míčových her, florbalu a atletiky.

Pro nové zájemce doporučujeme navštívit hodinu a cvičení si vyzkoušet. Ve cvičení jsou děti bez rodičů, přítomnost rodičů je možná během měsíce září nebo při prvních – zkušebních hodinách. První zkušební  hodiny jsou zdarma, pokud budete chtít cvičení dále navštěvovat je nutné vyplnit přihlášku do Sokola a zaplati členský příspěvek. Není nutné se hlásit předem. Prostě přijdete, zkusíte a uvidíte :o))

Věková kategorie:

cvičení je vhodné pro děti od 4 do 7 let

Obsah lekcí:

  • gymnastika
  • atletika
  • míčové hry
  • florbal

Kontaktní osoby:

Helena Žižlavská – zizlavskah@seznam.cz
Lenka Pavlíčková

Termín lekce:

čtvrtek 16:00–17:00

Začínáme cvičit:

čtvrtek 13.9.2018 v 16 hodin

Co děláme v hodinách:

Mladší žákyně

Cvičební lekci určenou pro mladší žákyně vedou zkušené cvičitelky. Hlavním smyslem lekcí je rozvíjet v děvčatech obratnost, správné držení těla a všeobecnou sportovní zdatnost. Používáme celou řadu pomůcek a nářadí. Mimo jiné se děvčata učí fungovat v kolektivu a budovat smysl pro kamarádství.

Věková kategorie:

cvičení je určené pro žákyně ve věku 6 až 10 let

Obsah lekcí:

  • cvičení na nářadí
  • základy sportovní gymnastiky
  • cvičení s náčiním

Kontaktní osoby:

Eva Brázdová – brazdova62eva@seznam.cz

Termín lekce:

pondělí 17:00–18:00

středa  16:00 – 17:00 pro žákyně 1. a 2. tř. ZŠ

Začínáme cvičit:

pondělí 10.9.2018 v 17:00 hodin

Žáci

Cvičební pro žáky (kluky) je zaměřeno především na gymnastiku, ze které speciálně vybíráme nářadí, které patří do mužské kategorie. Mezi tím se také soustředíme na posilování, aby mohli žáci postupně cvičit složitější věci. Na konci cvičení bývá zpravidla odměna formou nějaké hry – nejčastěji vybíjené.

Věková kategorie:

cvičení je určené pro kluky od 6 až 15 let

Obsah lekcí:

  • gymnastika – prostná, hrazda, kruhy, bradla, přeskok
  • posilování s vlastním tělem
  • míčové hry pro zpestření lekce

Kontaktní osoby:

Pavel Hrabec – hrabecp@seznam.cz

Termín lekce:

úterý 17:00–18:00
pátek 16:00–17:00

Začínáme cvičit:

úterý 11.9.2018 v 17:00 hodin

Starší žákyně a dorostenky

Obsah cvičení je přizpůsoben tak, aby spolu mohly cvičit dívky různého věku. Základní prvky mohou dívky trénovat společně. Vzájemně se tak od sebe učí a pomáhají si k lepším výkonům. V případě účasti na závodech pak předvádějí sestavu, která je určena právě pro jejich věkovou kategorii.

Věková kategorie:

cvičení je určené pro holky ve věku cca od 12 do 16 let

Obsah lekcí:

  • gymnastika
  • cvičení s různým náčiním
  • kondiční a protahovací cvičení

Kontaktní osoby:

Jana Wagnerova – wagnerova@gym-tisnov.cz

Termín lekce:

pondělí 18:00–19:00

Začínáme cvičit:

pondělí 10.9.2018 v 18:00 hodin

Rekondik, stepy, bosu

V této lekci se zaměřujeme na všestranné cvičení. V obsahu hodin se pravidelně střídá rekondik – step – bosu.

Rekondik je cvičební hodina zaměřená na aerobní cvičení, posílení problémových partií těla, protažení zkrácených svalů, posilování s malými činkami, posilovací gumou různých pevností, overbally, cvičení s netradičním náčiním.

Stepy jsou zaměřené na zlepšování fyzické kondice, což pozitivně ovlivňuje činnost srdce a plic. Cvičením na stepech si vypracujete nohy, hýždě i horní části těla.

Balanční podložky BOSU  efektivně procvičí celé tělo. Při cvičení dochází k vyrovnávání zátěže vlastní hmotností a tím se rovnoměrně procvičují všechny svaly včetně svalových partií uložených v hlubších vrstvách, které je mnohdy obtížné procvičit. Spalování tuků je rychlejší a svalstvo posílenější.

Věková kategorie:

cvičení je vhodné pro ženy všech věkových kategorií

Obsah lekcí:

  • rekondik – aerobní cvičení, posílení problémových partií těla, protažení zkrácených svalů, posilování s malými činkami nebo gumou různých pevností, overbally
  • stepy – cvičení na stepech
  • bosu – balanční cvičení zaměřené především na hluboké svalové partie

Kontaktní osoby:

Eva Brázdová – brazdova62eva@seznam.cz 

Termín lekce:

pondělí 20:00–21:00

Začínáme cvičit:

pondělí 10.9.2018 ve 20:00 hodin

Gymbally

Gymbally je cvičení, při kterém se využívají velké gumové míče a je vhodné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Při cvičení na míčích je možné zapojit všechny svalové skupiny. Využíváme např. prvky z aerobiku, pilates apod. Vybíráme takové cviky, které pomáhají posilovat zádové a břišní svaly, šetří klouby a protahují zkrácené svaly.

Věková kategorie:

cvičení je vhodné pro ženy všech věkových kategorií

Obsah lekcí:

Úterní lekce jsou zaměřené spíše na zdravotní cvičení bez hudby pod vedením rehabilitační sestry. Ve středu je cvičení spíše kondiční, s hudbou, zaměřené na posilování a protahování problémových partií. Obě lekce obsahují:

  • cvičení s prvky pilates
  • balanční cvičení
  • protahovací a posilovací cvičení především zádových a břišních svalů

Kontaktní osoby:

Ludmila Lubinová (úterý) – lubinoval@seznam.cz

Eva Brázdová (středa) – brazdova62eva@seznam.cz

Termín lekce:

úterý 19:30–20:30 (loutkový sál)

středa 19:30 – 20:30 (tělocvična)

Začínáme cvičit:

úterý  4.9.2018 v 19:30 hodin – loutkový sál

středa 14.9.2018 v 19:30 hodin – tělocvična

Pilates

Pilates je cvičební metoda, která je zaměřená především na správné fungování svalové hmoty, flexibility těla a správného dýchání. Soubor cviků klade důraz na hluboké vnitřní břišní a zádové svaly a svaly pánevního dna. Tím mají cviky velmi dobrý účinek na páteř. Pilates se tak velmi často doporučuje a cvičí při problémech se zády.

Věková kategorie:

cvičení je vhodné pro ženy všech věkových kategorií

Kontaktní osoby:

Andrea Vlková

Termín lekce:

čtvrtek 20:00–21:00

Začínáme cvičení:

čtvrtek 30.8 2018 ve 20:00 hodin – tělocvična

Ženy

Mácová Lucie – macovalucie@seznam.cz

Senioři a seniorky

Zdravotní cvičení je určeno pro ženy a muže zhruba od 60 do 100 a více let. Obsah cvičení je zaměřen na procvičování kloubů a svalů s důrazem na individuální možnosti cvičenců. Nespornou výhodou tohoto pravidelného cvičení je kromě zlepšování kondice, také pravidelný kontakt s přáteli.

Cvičitelé:

Lucie Mácová, Jan Sláma st.

Termín lekce:

středa 15:00–16:00

Začátek cvičení

středa 5.9.2018 v 15:00

Siluety  – hooping

Cvičení s obručí – hooping.

10 DŮVODŮ, PROČ ZAČÍT S HOOPINGEM

1. Je to skvělý způsob, jak spálit kalorie.
2. Hubnete v pase, zatímco posilujete stabilizační systém těla.
3. Posilujete břišní svaly, takže už žádné sed-lehy!
4. Zmírňuje stres (kdo to dnes nepotřebuje…).
5. Je to kardio a silový trénink, používáte všechny vaše svaly a nezatěžujete klouby.
6. Není to obyčejné cvičení, ale pohyb s prožitkem.
7. Zlepšuje rovnováhu.
8. Získáte sexy postavu! Stačí jen pustit svou oblíbenou hudbu a roztočit hoop!
9. Nezáleží na věku!
10. Pokaždé tě dostane svou hravostí. Hooping je zábava!

Věková kategorie:

vhodné pro všechny kategorie, začátečníky i pokročilé

Kontakt:

Eva Brázdová – brazdova62eva@seznam.cz

Termín lekce:

Čtvrtek  19:00 – 20:00

POZOR!

Kapacita lekce je naplněna.

Dorost a muži

Cvičení na udržování tělesné kondice, lehké protahování a posilování těla při rozcvičení. Hlavní náplní je hraní kolektivních míčových her – košíková, florbal a jiné. Zpestřením hodin je cvičení na nářadích a s náčíním (medicimbaly, bosu, švihadla, činky atd.). Nechybí doplnění tekutin po cvičení.

Věková kategorie:

vhodné pro muže od 16 let

Kontaktní osoby:

Tomáš Knecht

Milan Sláma  m.slama69@seznam.cz

Jan Sláma st.  j.slama.sokol@seznam.cz

Termín lekce:

úterý 19:00–20:00

pátek 19:00–20:00

Začínáme cvičit:

úterý 4.9.2018 v 19:00 hodin

 

Košíková (muži)

Jóga

Adamcová Alena – alena.lotta@seznam.cz
Bahenská Hana – mamkabah@seznam.cz

Děkujeme za podporu